№ 1 (182) 2023 р. С. 79–81

МОЖЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ СЕРВІСУ MS TEAMS ДЛЯ ЗМІШАНОГО ТА ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ КЛІНІЧНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «ПСИХІАТРІЯ» НА МЕДИЧНОМУ ФАКУЛЬТЕТІ ОНМедУ

Одеський національний медичний університет, Одеса, Україна

DOI 10.32782/2226-2008-2023-1-17

З дистанційним форматом науковий світ зіткнувся задовго до пандемії COVID-19. Cьогодні згідно з існуючими обмеженнями на відвідування громадських установ відповідно до сучасних проблем із безпекою, що продовжують діяти, постає питання, чи не призведе чергова криза до трансформації університетів в онлайн-інститути. Головним завданням залишається зробити досвід здобувачів вищої освіти (ЗВО) цікавим, ефективним та безпечним. Здатність створити інтерактивне навчання в онлайн або змішаному форматі буде визначати якість знань і навичок майбутніх фахівців. Перед ЗВО у свою чергу теж стоять складні завдання, адже вони мають знайти ефективний спосіб не лише навчатися у новому середовищі, а й підготуватися до входження до професії за абсолютно нових умов, яких поки що ніхто до кінця не розуміє.

У статті наведено принципи організації за допомогою платформи MS Teams дистанційного та змішаного навчання здобувачів вищої освіти з предмету «психіатрія», представлені його позитивні та негативні риси, його особливості.  Однак, навіть існуючий рівень розвитку цифрових технологій не дозволяє повною мірою замінити можливості очного навчання майбутніх лікарів, особливо щодо формування професійних практичних навичок (курація хворих).

Зважаючи на це, дистанційний формат навчання можливий лише як екстрений, вимушений, захід, а як перспективний напрямок розглядається гібридна, або змішана форма освіти.

Ключові слова: дистанційне навчання, змішане навчання, MS Teams, медична освіта, психіатрія.

REFERENCES

  1. Pappano L. The Year of the MOOC. The New York Times. 2.11.2012. URL: http://www.nytimes.com/2012/11/04/education/edlife/massive-open-online-courses-are-multiplying-at-a-rapid-pace.html?pagewanted=1&_r=0 .
  2. Parr C. Futurelearn’s boss on breaking into Moocs. Times Higher Education. 21.03.2013. URL: http://www.timeshighereducation.co.uk/news/futurelearns-boss-on-breaking-into-moocs/2002636.article .
  3. Kuharenko VM, Bondarenko VV. Emergency distance learning in Ukraine: collective monograph. Kharkiv, 2020; 411 (in Ukrainian).
  4. Gomez E, Azadi J, Magid D. Innovation Born in Isolation: Rapid Transformation of an In-Person Medical Student Radiology Elective to a Remote Learning Experience During the COVID-19 Pandemic. Academic radiology. Official journal of the Association of University Radiologists. June 2020. DOI: https://doi. org/10.1016/j.acra.2020.06.001.
  5. Krishnamurthy S. The future of business education: A commentary in the shadow of the Covid-19 pandemic. Journal of Business Research. 2020; 117: 1–5. DOI: https:// doi.org/10.1016/j.jbusres.2020.05.034.
  6. Marczak B, Scott-Railton J. Zoom’s Waiting Room Vulnerability Bill Marczakand John Scott-Railton. Citizen Lab, April 8, 2020. https://citizenlab.ca/2020/04/zooms-waiting-room-vulnerability/
  7. Surma T, Kirschner P. Technology enhanced distance learning should not forget how learning happens. Computers in Human Behavior. 2020: 110. DOI: https://doi. org/10.1016/j.chb.2020.106390
  8. Altbach P, de Wit H. Post pandemic outlook for HE is bleakest for the poorest Philip G. Altbach and Hans de Wit. University World News, 04 April 2020.