№ 1 (182) 2023 р. С. 82–88

ВИБІРКОВІ ДИСЦИПЛІНИ В ПЕДІАТРІЇ ЯК НОВА МОЖЛИВІСТЬ ОТРИМАННЯ ЗНАНЬ ТА НАВИЧОК

Одеський національний медичний університет, Одеса, Україна

DOI 10.32782/2226-2008-2023-1-18

Статтю присвячено визначенню обізнаності, прихильності та свідомого вибору вибіркових освітніх компонент здобувачами вищої освіти, створених співробітниками кафедри педіатрії № 1 Одеського національного медичного університету у 2022–2023 навчальному році. Вільний вибір освітніх компонент здобувачами вищої освіти впливає на розроблення освітніх професійних програм, орієнтованих на здобувача, і сприяє конкуренції у викладацькому середовищі як на рівні кафедр, так і в індивідуальних стосунках. Співробітниками кафедри розроблено 5 вибіркових програм для студентів V курсу і 12 вибіркових програм для студентів VI курсу. Проведено опитування студентів щодо вмотивованості вибору вибіркової дисципліни. Виявлено переважання вибору вибіркових компонент, які стосувалися невідкладних станів у педіатрії і сприяли опануванню практичних навичок та були корисні у майбутній професії. Відзначено зростання питомої ваги якісної успішності з вибіркових компонент порівняно з основною.

Ключові слова: вибіркові компоненти вищої освіти, обізнаність, прихильність, вільний вибір, якісна успішність.

REFERENCES

  1. Law of Ukraine “On Higher Education” https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18#Text (in Ukrainian).
  2. A focus on student choice in selecting elective courses: a qualitative study. Dissertation in Practice Submitted to The School of Education and Health Sciences of the University of Dayton In Partial Fulfillment of the Requirements for The Degree of Doctor of Education By Anthony Sewell University of Dayton. Dayton, Ohio August, 2022 P.82. https://etd.ohiolink.edu/apexprod/rws_etd/send_file/send?accession=dayton1657276348156819&disposition=inline
  3. Druganova O. The role of subjects of free choice in the formation of “soft skills” in students of higher education. URL: http://orcid.org/0000-0002-5985-8293 https://doi.org/10.26565/2074-8167-2021-48-03 https://periodicals.karazin.ua/pedagogy/article/view/17475 (in Ukrainian).
  4. Chaturapruek S, Dalberg T, Kizilcec R F Studying. Undergraduate Course Consideration at Scale. https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/2332858421991148
  5. Benjamin M. P. Perceptions of subject difficulty and subject choices: Are the two linked, and if so, how? This report was written by Benjamin M. P. Cuff, from Ofqual’s Strategy, Risk and Research directorate, 2017, p.53 http://nationalarchives.gov.uk/doc/open-government-licence/version/ https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/649891/Perceptions_of_subject_difficulty_and_subject_choices.pdf
  6. Chandrashekar A., Mohan J. Preparing for the National Health Service: the importance of teamwork training in the United Kingdom medical school curriculum, Adv Med Educ Pract, 2019, 679–688. doi: 10.2147/AMEP.S203333 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6709809/
  7. Yara M. Elfakharany, Ayat M. Domouky, Dalia I.A. Mesallam, Reham H. Abdel-Kareem. Scientific publishing: a free-choice elective course for undergraduate Medical Students challenged by COVID-19 pandemic. Research Square, 2022. https://doi.org/10.21203/rs.3.rs-1438694/v1
  8. Barroga E, Mitoma H. Improving Scientific Writing Skills and Publishing Capacity by Developing University-Based Editing System and Writing Programs J Korean Med Sci. 2019, 34(1):e9. https://doi.org/10.3346/jkms.2019.34.e9 2019
  9. Jason E. DowdE., Thompson RJ, Reynolds J A, Coley J, Understanding the Complex Relationship between Critical Thinking and Science Reasoning among Undergraduate Thesis Writers Life Sci Educ 2018,17(1):ar4. doi: 10.1187/cbe.17-03-0052 https://doi.org/10.1187/cbe.17-03-0052
  10. Osman, T. Medical students’ perceptions towards research at a Sudanese University. BMC Med Educ16, 253 (2016). https://doi.org/10.1186/s12909-016-0776-0
  11. Barroga E, Mitoma H, Critical Thinking and Scientific Writing Skills of Non-Anglophone Medical Students: a Model of Training Course J Korean Med Sci. 2019 Jan 21;34(3):e18. English https://doi.org/10.3346/jkms.2019.34.e18
  12. Fouda Neel AAlAhmari LSAlanazi RASattar K , Ahmad T , Feeley E , Khalil MSSoliman M, Medical students’ perception of international health electives in the undergraduate medical curriculum at the College of Medicine, King Saud University Journals Advances in Medical Education and Practice, Volume 2018:9 Pages 811—817 DOI https://doi.org/10.2147/AMEP.S173023