№ 1 (182) 2023 р. С. 75–78

ВИКОРИСТАННЯ СИМУЛЯЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ ЯК ЗАПОРУКА ЕФЕКТИВНОЇ ПІДГОТОВКИ ДО ОБ’ЄКТИВНОГО СТРУКТУРОВАНОГО КЛІНІЧНОГО ІСПИТУ

Полтавський державний медичний університет, Полтава, Україна

DOI 10.32782/2226-2008-2023-1-16

Вступ. Вищі навчальні заклади повинні створити безпечне та надійне освітнє середовище для навчання клінічних умінь. Одним із засобів досягнення цього завдання є застосування симуляційних технологій.

Мета дослідження. Запровадити в навчальний процес симуляційні технології та оцінити їх ефективність у підготовці до складання об’єктивного структурованого клінічного іспиту.

Матеріал і методи дослідження. На базі кафедри створено симуляційний клас, обладнаний муляжами та фантомами. Співробітниками кафедри підготовлено дві станції: «акушерську» та «гінекологічну». Розроблено 28 алгоритмів виконання практичних навичок та чек-листи для оцінювання дій здобувачів вищої освіти. Проведено анонімне опитування 112 студентів за допомогою розробленої анкети.

Результати та їх обговорення. Ураховуючи набутий досвід викладацької діяльності і великий клінічний досвід колективу кафедри, об’єднаними зусиллями співробітників розроблено алгоритми виконання практичних навичок на фантомах, муляжах, що дає змогу відпрацювати виконання певних дій, дає можливість повторного проведення маніпуляцій, скорочує час, необхідний для засвоєння навички у клінічному середовищі, мінімізує завдання шкоди здоров’ю пацієнта під час утручань.

Висновки. Упровадження в освітній процес сучасних навчальних технологій у вигляді класів, центрів симуляційних технологій на базі ВНЗ та клінік дає змогу досягти максимального відпрацювання практичних навиків окремих діагностичних і лікувальних маніпуляцій. що сприятиме ефективній підготовці до ОСП(К)І.

Ключові слова: симуляційні технології, навчальний процес, іспит, здобувачі вищої освіти.

REFERENCES

  1. Boichuk TM Herush  IV  Khodorovskyi  VM  Koloskova OK Marusyk  (2018). Efficiency of simulation scenarios in optimization of students’ practical training in higher education institution of Ukraine. Medychna osvita – Medical education,2. – https://doi.org/10.11603/me.2414- 5998.2018.2.8965 (in Ukrainian).
  2. Hromova  АМ  Мітyunina NІ Hromova ОL  Liakhovska ТY Martinova LІ. Simulation training – preparation for OSP(K)I. Materialy naukovo-metodychnoi konferentsii z mizhnarodnoiu uchastiu «Suchasni trendi rozvitku medichoyi osviti: perspektivi i zdobutki». 2022 November 24: 82-84; Poltava,UA.
  3. Hromova  АМ  Мітyunina NІ  Маrtinenko VB Liakhovska TYu. Training of obstetricians-gynecologists: present and future. Materialy  All-Ukrainian naukovo-metodychnoi konferentsii z mizhnarodnoiu uchastiu «Suchasna medichna osvita: metodologiya, teoriya, praktika». 2020 March 19: 53-55;; Poltava,UA .
  4. Lisoviy VM Kapustnik VA Маrkovskiy VD Zavgorodnsiy ІV. General problems and prospects of using stimulating methods of education. Materialy naukovo-metodychnoi konferentsii, prisvyatchenoyi 212-y richnizhi  vid dnua zasnuvannya річниці від дня заснування KhNMU «Simulyaziyne navchannya v sistemi pidgotovki medichnich kadriv». 2016 November 30: 69-72; Kharkiv, UA.
  5. Маksimuk ОYu., Liakhovska TYu Liakhovska АV. Interactive learning methods are the key to the success of training a future medical specialist. Materialy naukovo-metodychnoi konferentsii z mizhnarodnoiu uchastiu «Realii, problemy ta perspektyvy vyshchoi medychnoi osvity». 2021 March 25: 163-165; Poltava, UA.