№ 1 (182) 2023 р. С. 99–103

ВИБІРКОВІ ГУМАНІТАРНІ ДИСЦИПЛІНИ ТА ЇХ ЗНАЧЕННЯ У ФОРМУВАННІ МЕДИКА ЯК СОЦІАЛЬНОЇ ОСОБИ

Одеський національний медичний університет, Одеса, Україна

DOI 10.32782/2226-2008-2023-1-22

У статті проаналізовані стан та методи навчання вибіркових гуманітарних дисциплін у медичних закладах вищої освіти. Головна увага спрямована на значимість та корисність викладання гуманітарних дисциплін, що безпосередньо впливають на формування медика-спеціаліста як соціальної особи у суспільстві.

Вочевидь спостерігається тенденція уповільнення позитивної мотивації щодо вивчення гуманітарних дисциплін, оскільки здобувач, який вступив до лав медичного закладу вищої освіти (МЗВО), налаштований насамперед на здобуття професійних знань, умінь та навичок. Методи управління сучасною освітою дещо відстають від сьогоднішніх викликів української держави, особливо на фоні кровопролитної боротьби за національну самоідентифікацію.

Інтердисциплінарні методи, які запропоновані у навчальному процесі з циклу гуманітарних дисциплін можна застосовувати для опанування навчального матеріалу значної складності та обсягу.

Ключові слова: інноваційні методи навчання, соціальна особа, гуманітарні дисципліни, медичні заклади вищої освіти.

REFERENCES

  1. Sopovnik IV. Formation of citizenship of students of higher agricultural educational institutions: autoref. thesis For the acquisition of sciences. candidate degree ped. Sciences: 13.00.07. Ternopil, 2006; 24 (in Ukrainian).
  2. Conceptual principles of democratization and reform of education in Ukraine. K.: Shkolyar, 1997; 148 (in Ukrainian).
  3. Salo AV. Conceptual foundations of higher education development in Ukraine. BUSINESS INFORMATION. 2015; 10: 91-96 (in Ukrainian).
  4. Perevalova LV. The role and significance of humanitarian education in the training of specialists of the new generation. Problems and prospects of the formation of humanitarian and technical elite. Kyiv: Osnovy, 2010; 182-188 (in Ukrainian).
  5. Pavlichenko OO, Petrova LO. Collection of scientific works of the Kharkiv National University of the Air Force. Kharkiv, 2018; 3 (57): 152 – 157 (in Ukrainian).
  6. Choosing a profession. Website of the Ministry of Labor and Social Policy of Ukraine. URL: www.dcz.gov.ua/kha/control/…/article (in Ukrainian).
  7. Yatsyshina OV. Humanitarian training: the problem of definition and role in the professional education of the future doctor. URL: http://www.rusnauka.com/30_OINXXI_2013/Pedagogica/2_146812.doc.htm (in Ukrainian).