№ 1 (182) 2023 р. С. 68–71

ОПТИМІЗАЦІЯ ПРОВЕДЕННЯ ВИБІРКОВОГО КУРСУ «ЕКГ-ДІАГНОСТИКА У ПРАКТИЦІ СІМЕЙНОГО ЛІКАРЯ» В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ

Одеський національний медичний університет, Одеса, Україна

DOI 10.32782/2226-2008-2023-1-14

Війна в Україні призвела до значних змін у житті суспільства, у тому числі й у галузі освіти. У 2022/2023 н. р. в освітню програму здобувачів вищої освіти (ЗдВО) Одеського національного медичного університету 6-го курсу було включено вибірковий курс «ЕКГ-діагностика у практиці сімейного лікаря», який викладався на кафедрі сімейної медицини та поліклінічної терапії. На меті було оптимізувати проведення даного вибіркового курсу з урахуванням труднощів, пов’язаних із воєнним станом. Викладачами кафедри було підготовлено презентації по темах занять, завдання для поточного контролю якості засвоєння знань, надано можливість онлайн-комунікації у разі виникнення питань. Для оцінки таких упроваджень проводили контроль знань на початку та в кінці курсу. Також у кінці навчання ЗдВО проходили анонімне опитування щодо якості викладання дисципліни. Отримані результати вказували на доцільність та ефективність упроваджених доповнень.

Ключові слова: війна, медична освіта, здобувач вищої освіти, вибіркова дисципліна, онлайн-навчання.

REFERENCES

  1. About the organization of the educational process: Letter of the Ministry of Education and Culture No. 1/3276-22 dated February 25, 2022. URL: https://osvita.ua/legislation/Ser_osv/86140/ (in Ukrainian).
  2. Про підготовку до початку та особливості організації освітнього процесу в 2022/23 навчальному році: Лист МОН № 1/7035-22 від 27.06.22 року
  3. Dobiesz VA, Schwid M, Dias RD, et al. Maintaining health professional education during war: A scoping review. Med Educ. 2022 Aug;56(8):793-804. doi: 10.1111/medu.14808. Epub 2022 Apr 25. PMID: 35388529; PMCID: PMC9540571.
  4. Fares J, Fares MY, Fares Y. Medical schools in times of war: Integrating conflict medicine in medical education. Surg Neurol Int 2020;11:5. DOI:10.25259/SNI_538_2019
  5. Jyoti R, Kanchan K, Jyotsna S, Ravi R, Palak B, Palak Ch. Online medical teaching during COVID-19: Perspectives from teachers and taught. J Educ Health Promot. 2022 Jul 29;11:247. doi: 10.4103/jehp.jehp_691_21. eCollection 2022.
  6. Mortagy, M., Abdelhameed, A., Sexton, P. et al. Online medical education in Egypt during the COVID-19 pandemic: a nationwide assessment of medical students’ usage and perceptions. BMC Med Educ 22, 218 (2022). https://doi.org/10.1186/s12909-022-03249-2.
  7. Velychko V, Danylchuk H, Lahoda D, Venher Ya, Chelenhirov V. (2022). Assessment of the impact of war on the psychological state of intern doctors in the southern region of Ukraine. Modern Medicine, Pharmacy and Psychological Health. 1(8). 16–22. DOI: https://doi.org/10.32689/2663-0672-2022-1-2 (in Ukrainian).