№ 1 (182) 2023 р. С. 55–57

ЗМІНИ МОТИВАЦІЇ ДО НАВЧАННЯ ТА ПСИХОЕМОЦІЙНИЙ СТАН МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВ У РЕАЛІЯХ ВІЙНИ

Полтавський державний медичний університет, Полтава, Україна

DOI 10.32782/2226-2008-2023-1-11

Актуальність дослідження зумовлена травматичними подіями під час війни у нашій державі, що впливають на психоемоційний стан громадян та повсякденну  діяльність суспільства, у тому числі й на отримання вищої освіти. Метою дослідження стало  з’ясування того, як вплинув воєнний час на психологічний стан, мотивацію до навчання і майбутні цілі у житті студентів 4–6-го курсів медичного факультету Полтавського державного медичного університету, а також які засоби для засвоєння матеріалу на сучасному етапі для здобувачів вищої освіти є пріоритетними. Матеріалом для дослідження стало анонімне анкетування зазначеної групи респондентів. Виявлено значне погіршення психоемоційного стану у 90% опитаних за час повномасштабного вторгнення ворога в Україну у вигляді відчуття страху, апатії, депресії та панічних атак. Але при цьому анкетування виявило, що наші майбутні лікарі залишаються мотивованими до навчання, патріотично налаштованими, бачать своє майбутнє у нашій державі висококваліфікованими спеціалістами. Пріоритетними засобами навчання здобувачі вищої освіти вважають  електронні системи, інформаційні технології та співпрацю з викладачами.

Ключові слова: психоемоційний стан, війна, навчання.

REFERENCES

  1. How the war changed the public consciousness of Ukrainians: sociological studies. The results of a sociological survey conducted by the Ilko Kucheriv Foundation “Democratic Initiatives” with the sociological service of the Razumkov Center from 2022. August 5-12. Available from: https://niss.gov.ua/en/node/4722
  2. Ievdokimova OM. The realities of the educational process under martial law. Vseukrainske naukovo-pedahohichne pidvyshchennia kvalifikatsii «Osvitnii protses v umovakh voiennoho stanu v Ukraini». 2022 jun 13: 152-154; Odesa, UA.
  3. Hromova AM Mitiunina NI Martynenko VB Ketova OM Shafarchuk VM. Training of students in the conditions of reforming the health care system. Materialy naukovo-metodychnoi konferentsii z mizhnarodnoiu uchastiu «Realii, problemy ta perspektyvy vyshchoi medychnoi osvity». 2021 March 25: 75-76; Poltava, UA.
  4. Ketova OM Hromova AM Mitiunina NI. Interactive interactions and advisory support during interactive learning. Materialy naukovo-metodychnoi konferentsii z mizhnarodnoiu uchastiu «Aktualni pytannia pidvyshchennia yakosti osvitnoho protsesu». 2022 Sept 23: 73; Iaremche, UA.
  5. Popova IB Vasylieva KV Bezeha OI Yemchenko YaO. Advantages of distance learning among students of higher medical education in today’s conditions. Zbirnyk statei VII mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii «Aktualni problemy linhvistyky, profesiinoi linhvodydaktyky, psykholohii i pedahohiky vyshchoi shkoly». 2022 Nov 23-25: 94-96; Poltava, UA.
  6. Morina N Hoppen T Priebe S. Out of sight, out of mind: refugees are just the tip of the iceberg. An illustration using the cases of depression and posttraumatic stress disorder. Frontiers in Psychiatry. 2020  (11): 179.