№ 1 (182) 2023 р. С. 49–52

ЕФЕКТИВНІСТЬ ЗАСТОСУВАННЯ СУЧАСНИХ АЛЬТЕРНАТИВНИХ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ

Полтавський державний медичний університет, Полтава, Україна

DOI 10.32782/2226-2008-2023-1-9

Навчання у закладах медичної освіти є активним процесом, у якому здобувачі вищої освіти та викладачі повинні працювати разом, щоб зробити процес обміну знаннями приємним і легшим для розуміння та сприяти розвитку аналітичних підходів до вирішення поставленої проблеми.

Сьогодні в освітньому процесі здебільшого застосовуються різні типи сучасних методів навчання, які доволі добре перевірені та зазвичай використовуються у різних країнах для досягнення конкретних завдань освітньої програми. Так, до сучасних методів освіти належать: навчання на основі конкретних випадків; застосування доказової медицини; навчання на основі проблем та їх моделювання; електронне навчання; навчання за допомогою однолітків та за спостереженнями; перевернуте навчання в аудиторії та командне навчання. Дані методи мотивують навчання, активно залучають здобувачів вищої освіти до освітнього процесу і пов’язують теорію з реальними життєвими ситуаціями.

Таким чином, заклади вищої освіти повинні розробляти та впроваджувати ці альтернативні стратегії викладання і навчання, що допоможе в розширенні та модернізації самої медичної освіти, яка має бути достатньо гнучкою, щоб ефективно та належним чином адаптувати і включати мультидисциплінарні моделі навчання, починаючи з доклінічного вивчення навчальних дисциплін.

Ключові слова: освітній процес, альтернативні освітні методи, здобувачі вищої освіти, викладачі, медична освіта.

REFERENCES

  1. Awasthi S, Yadav KK. Assessment of the acceptance and effectiveness of peer-assisted learning in pediatrics. International Journal of Applied and Basic Medical Research 2015; 5 (Suppl. 1):3-6. https://doi.org/10.4103/2229-516X.162253.
  2. Burgess A, Bleasel J, Haq I, Roberts C, et al. Team-based learning (TBL) in the medical curriculum: better than PBL?. BMC Med Ed 2017;17:243. https://doi.org/10.1186/s12909-017-1068-z.
  3. Chang BJ. Problem-based learning in medical school: A student’s perspective. Annals of Medicine and Surgery 2016;12:88-9. https://doi.org/10.1016/j.amsu.2016.11.011.
  4. Gagliardi JP, Stinnett SS, Schardt C. Innovation in evidence-based medicine education and assessment: an interactive class for third- and fourth-year medical students. J Med Lib Assoc 2012;100(4):1-4. http://dx.doi.org/10.3163/1536-5050.100.4.014.
  5. Hew KF, Lo CK. Flipped classroom improves student learning in health professions education: a meta-analysis.BMC Medical Education 2018;18(38):1-12. https://doi.org/10.1186/s12909-018-1144-z.
  6. Inra JA, Pelletier S, Kumar NL, Barnes EL, et al. An active learning curriculum improves fellows’ knowledge and faculty teaching skills. Advances in Medical Education and Practice 2017;(8):359-64. https://doi.org/10.2147/AMEP.S135538.
  7. Lawrence G, Callow N, Roberts R. Watch me if you can: imagery ability moderates observational learning effectiveness. Frontiers in Human Neuroscience 2013;7(522):1-7. https://doi.org/10.3389/fnhum.2013.00522.
  8. Mulugeta L, Drach A, Erdemir A, Hunt CA. et al.Credibility, Replicability, and Reproducibility in Simulation for Biomedicine and Clinical Applications in Neuroscience. Frontiers in Neuroinformatics 2018;12(18):1-16. https://doi.org/10.3389/fninf.2018.00018.
  9. Singhal A. Case-based Learning in Microbiology: Observations from a North West Indian Medical College, International Journal of Applied and Basic Medical Research 2017;7(Suppl. 1):47-51. https://doi.org/10.4103/ijabmr.IJABMR_146_17.
  10. Sudarso S, Rahayu GR, Suhoyo Y. How does feedback in mini-CEX affect students learning response? International Journal of Medical Education 2016;7:407-13. https://doi.org/10.5116/ijme.580b.363d.
  11. Taveira-Gomes T, Ferreira P, Taveira-Gomes I, Severo M, et al. What Are We Looking for in Computer-Based Learning Interventions in Medical Education? A Systematic Review. Journal of Medical Internet Research 2016;18(8):1-21. https://doi.org/10.2196/jmir.5461.
  12. Thistlethwaite JE, Davies D, Ekeocha S, Kidd JM et al. The effectiveness of case-based learning in health professional education.Medical Teacher 2012;34(6):421-44. https://doi.org/10.3109/0142159X.2012.680939.
  13. Tshitenge ST, Ndhlovu C E, Ogundipe R. Evaluation of problem-based learning curriculum implementation in a clerkship rotation of a newly established African medical training institution: lessons from the University of Botswana. The Pan African Medical Journal 2017;27(13):1-8. https://doi.org/10.11604/pamj.2017.27.13.10623.
  14. Zinski A, Blackwell KT, Belue FM, Brooks WS. Is lecture dead? A preliminary study of medical students evaluation of teaching methods in the preclinical curriculum. International Journal of Medical Education 2017;8:326-333. https://doi.org/10.5116/ijme.59b9.5f40.