№ 1 (182) 2023 р. С. 40–42

ВИКЛИКИ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ, ЗУМОВЛЕНІ ВОЄННИМ СТАНОМ

Одеський національний медичний університет, м. Одеса, Україна

DOI 10.32782/2226-2008-2023-1-7

Аналіз викликів якості та ефективності вищої медичної освіти в умовах воєнного стану дасть змогу сформувати чітку картину наявних недоліків та проблем у сучасній вищій медичній школі, а також викласти можливі шляхи вирішення наведених проблем.

Метою статті є визначення викликів, що постають перед медичною освітою в умовах воєнного стану, а також характеристика їхнього впливу на подальший розвиток вищої медичної освіти.

Низка непередбачуваних негативних подій (пандемія вірусу COVID-19, безпосередні воєнні дії на території України) змусила заклади вищої освіти вдатися до експериментів із формами навчання, зокрема у вигляді дистанційного навчання. Така форма освіти має свої переваги та недоліки. До переваг можна віднести доступ до навчання з будь-якої точки світу, що дає змогу залучити до навчання тих, хто не має змоги відвідувати авдиторні заняття. Проте недоліки тривалого дистанційного навчання є суттєвими: недостатнє відпрацювання практичних навичок, зниження соціальних контактів під час опановування дисциплін, зменшення сфокусованості здобувачів на вивченні конкретних дисциплін.

Заслуговують на увагу індивідуальний креативний підхід до навчання та змішаний формат, який поєднує у собі переваги дистанційного та очного навчання шляхом оптимізації освітнього процесу та поліпшення можливостей вивчення матеріалу.

Попри будь-які виклики метою медичної освіти є створення освічених та кваліфікованих спеціалістів у різноманітних галузях медицини.

Ключові слова: вища медична освіта, воєнний стан, виклики якості освіти, дистанційна форма, оптимізація освітнього процесу.

REFERENCES

  1. Ministry of Health of Ukraine: Strategy for the development of medical education. 2018. URL: https://moz.gov.ua/strategija-rozvitku-medichnoi-osviti (in Ukrainian).
  2. Ministry of Health of Ukraine: Everything about admission to medical higher education institutions-2022. 2022. URL: https://moz.gov.ua/article/news/vse-pro-vstup-u-medichni-zvo-2022 (in Ukrainian).
  3. Medical reform during the war. 2022. URL: https://lb.ua/society/2022/06/18/520460_medichna_reforma_chas_viyni_.html (in Ukrainian).
  4. Yuen J, Xie F. Medical education during the COVID-19 pandemic: perspectives from UK trainees”. BMJ Open. 2020. URL: http://dx.doi.org/10.1136/postgradmedj-2020-137970
  5. The admission campaign is still ongoing: how many Ukrainians have become students of universities and colleges this year. 2022. URL: https://24tv.ua/education/vstupna-kapaniya-2022-skilki-ukrayintsiv-stali-studenta-mi-vishiv_n2180008 (in Ukrainian).
  6. Distance education and war: how will the experience of the pandemic help Ukrainian education? 2022. URL: https://dif.org.ua/article/di-stance-learning (in Ukrainian).