№ 1 (182) 2023 р. С. 62–67

АНОНІМНЕ ОПИТУВАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЯК НЕВІД’ЄМНА ЧАСТИНА СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ ДИСТАНЦІЙНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

Одеський національний медичний університет, Одеса, Україна

DOI 10.32782/2226-2008-2023-1-13

Метою дослідження є підвищення якості викладання клінічної дисципліни 228 «Педіатрія» в режимі дистанційного навчання (ДН) на основі впровадження ризик-менеджменту в управління освітнім процесом. Метод дослідження включав проведення анонімного анкетування серед здобувачів вищої освіти старших курсів ОНМедУ з метою вивчення задоволеності здобувачів викладанням освітньої компоненти «Педіатрія». Згідно з критеріями включення відібрано 292 анкети із 412 заповнених респондентами. Усі претенденти (100%) взяли участь у ДН в умовах пандемії COVID-19 та військового стану.

Результати дослідження показали, що загальний рівень задоволеності медичним ДН становив у вітчизняних здобувачів 40,57%, у іноземних – 29,40% і був значно вищим у студентів, які мали попередній досвід (у вітчизняних здобувачів – 57,78%, у іноземних – 67,39%) ДН у своїх країнах, а також коли протягом ДН були використані мультимедіа віртуальних пацієнтів та колегіальне обговорення клінічних питань. Показано, що ДН освітнього компонента «Педіатрія» дозволяє зберегти низку важливих якостей навчального процесу: теоретичний контент освітнього компонента «Педіатрія»; дотримання принципів доброчесності у процесі навчання; дотримання структури та теми заявленого заняття; використання викладачами інтерактивних методів навчання; технічне забезпечення заняття. Анонімне анкетування виявило також низку ризиків ДН, усунення чи зменшення яких здатне підвищити рівень задоволення від навчання у здобувачів: недостатнє залучення претендентів у наукову роботу; низька задоволеність освоєнням практичних навичок і не відповідність навчального часу обсягу матеріалу, що вивчається. Вирішення завдання забезпечення навчання практичних навичок в умовах ДН потребує системного підходу у масштабах галузі.

Ключові слова: здобувач вищої освіти, якість медичної освіти, анонімне анкетування, ризик-менеджмент, дистанційне навчання.

REFERENCES

  1. Limonova N. How the pandemic affected online learning: numbers and statistics. 2020. URL: https://osvitanova.com.ua/ (in Ukrainian).
  2. The concept of the development of distance education in Ukraine: Resolution of the Ministry of Education and Culture of Ukraine dated December 20, 2000. URL: http://www.osvita.org.ua/distance/pravo/00.html (дата звернення: 06/14/2020) (in Ukrainian).
  3. Moore J.L., Dickson-Deane C., Galyen K. E-learning, online learning, and distance learning environments: are they the same? Internet High Educ. 2011;14(2):129–35. URL: https://doi.org/10.1016/J.IHEDUC.2010.10.001.
  4. Nelson Textbook of Pediatrics. 20th Edition & Online. Product Description: By Robert M. Kliegman at al. 2016. URL: https://www.docseducation.com/catalog/nelson-textbook-pediatrics-18th-edition-online.
  5. Nelson Textbook of Pediatrics. 21 Edition PDF Free Download. URL: https://medsyndicate.com/2020/11/01/nelson-textbook-of-pediatrics-21-edition-pdf-free-download/.
  6. Department of Pediatrics No. 1 of ONMedU. URL: https://onmedu.edu.ua/kafedra/pediatrii-1/ (in Ukrainian).
  7. Order No. 51 dated November 10, 2021 “On surveying all stakeholder groups of Odessa National Medical University” (in Ukrainian).
  8. DSTU ISO 31000:2018 Risk management. Principles and guidelines (ISO 31000:2018, IDT). URL: http://online.budstandart.com/ua/catalog/doc-page.html?id_doc=80322 (in Ukrainian).
  9. Khimichova G.I., Volivach O.P. Application of DSTU ISO 31000 for assessing the risks of the educational process in the conditions of distance learning. National scientific and practical forum “Science. Innovations. Quality”. URL: https://tinyurl.com/28z6hwej (in Ukrainian).