№ 1 (186) 2024 р. С. 75–82

СЦЕНАРІЙ-ОРІЄНТОВАНЕ СИМУЛЯЦІЙНЕ НАВЧАННЯ ЯК ІНСТРУМЕНТ ПРОБЛЕМНО-ОРІЄНТОВАНОГО ПІДХОДУ ДО ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ НЕВІДКЛАДНОЇ ДОПОМОГИ В УКРАЇНІ

Одеський національний медичний університет, Одеса, Україна
Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, Київ, Україна

DOI 10.32782/2226-2008-2024-1-12

У статті оцінено вплив впровадження сценарій-орієнтованого симуляційного навчання на динаміку змін показників рівня сформованості професійної компетентності здобувачів освіти з надання невідкладної допомоги.

У дослідженні взяли участь 59 здобувачів ОНМедУ, які вивчали базову і розширену підтримку життєдіяльності і надання невідкладної допомоги під час травми. Оцінювання рівня знань, власної професійної компетентності і впевненості проводилося під час пре-тесту, пост-тесту одразу після виконання симуляційних сценаріїв та пост-тесту через 3 місяці. Рівень упевненості всіх здобувачів за всіма навичками значно виріс одразу після проходження навчання (21,8±1,33%, p<0,001), через 3 місяці залишився практично на тому ж рівні (19,14±1,54%, p<0,001). Виживання знань через 3 місяці становило 18,8 ±1,71%. Така методика навчання є високоефективною та має бути впроваджена у процес підвищення кваліфікації медичного персоналу задля підвищення якості надання медичної допомоги.

Ключові слова: сценарій-орієнтоване симуляційне навчання, проблемно-орієнтоване навчання, високореалістичне клінічне моделювання, професійна компетентність лікарів, невідкладні стани, м’які навички.

REFERENCES

  1. Bengiamin DI, Toomasian C, Smith DD, Young TP. Emergency Department Thoracotomy: A Cost-Effective Model for Simulation Training. J Emerg Med. 2019 Sep; 57(3):375–379. doi: 10.1016/j.jemermed.2019.06.022.
  2. Sweeney LA, Warren O, Gardner L, Rojek A, Lindquist DG. A simulation-based training program improves emergency department staff communication. Am J Med Qual. 2014 Mar–Apr;29(2):115–23. doi: 10.1177/1062860613491308.
  3. Salik I, Paige JT. Debriefing the Interprofessional Team in Medical Simulation. 2023 Apr 17. In: StatPearls. Treasure Island (FL): StatPearls Publishing; 2024 Jan.
  4. Abulebda K, Auerbach M, Limaiem F. Debriefing Techniques Utilized in Medical Simulation. 2022 Sep 26. In: StatPearls. Treasure Island (FL): StatPearls Publishing; 2024 Jan.
  5. MacKenna V, Díaz DA, Chase SK, Boden CJ, Loerzel V. Self-debriefing in healthcare simulation: An integrative literature review. Nurse Educ Today. 2021 Jul; 102:104907. doi: 10.1016/j.nedt.2021.104907.
  6. Zhang Y, Zhou M, Kong N, Li X, Zhou X. Evaluation of Emergency Response Capacity of Urban Pluvial Flooding Public Service Based on Scenario Simulation. Int J Environ Res Public Health. 2022 Dec 9; 19(24):16542. doi: 10.3390/ ijerph192416542.
  7. Nacca N, Holliday J, Ko PY. Randomized trial of a novel ACLS teaching tool: does it improve student performance? West J Emerg Med. 2014 Nov; 15(7):913–8. doi: 10.5811/westjem.2014.9.20149.
  8. Rohachevskyi O, Pervak M, Karakonstantyn D, Onyshchenko V, Yehorenko O. Analiz efektyvnosti stsenarii-oriientovnoho navchannia pry provedenni medychnykh treninhiv viiskovym Suchasna medytsyna, farmatsiia ta psykholohichne zdorovia. 2023 Nov :2(11):60–65. doi: 10.32689/2663-0672-2023-2-10.
  9. Fink LD. Beyond Small Groups: Harnessing the Extraordinary Power of Learning Teams. Teambased Learning: A Transformative Use of Small Groups / ed. by LK Michaelsen, AB Knight, L Dee Fink. Westport, CT: Praeger Publishers, 2002, p. 3–26. doi: 10.32702/2307-2105-2021.5.75.
  10. Rudenko VM. Matematychna statystyka: navchalniy posibnyk. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury, 2012. 304 p. Available from: https://moodle.znu.edu.ua/pluginfile.php/576734/mod_resource/content/2/Руденко%20В.М.%20Математична%20 статистика..pdf (Last accessed: 26 February 2024).
  11. Bibik NM, Yermakova IH, Ovcharuk OV et al. Kompetentnisna osvita – vid teorii do praktyky. Kyiv: Pleiady, 2005.
  12. Feshchyn YuZ., Myronov YuB. Motyvuvannia v systemi menedzhmentu pidpryiemstva. Elektronnyi naukovyi visnyk «Kerivnyk. INFO». Available from: https://kerivnyk.info/2011/01/feschyn.html.
  13. Myronchuk NM. Kontekstnyi pidkhid u pidhotovtsi studentiv do profesiinoi diialnosti u zarubizhnii pedahohichnii teorii. Kreatyvna pedahohika. 2018: 13;95–101.
  14. Zhuravlova LV., Lopina NA. Praktychno-oriientovanyi keis-metod navchannia v systemi bezperervnoi medychnoi osvity na osnovi informatsiino-osvitnikh vebtekhnolohii yak sposib symuliatsiinoho navchannia: navchalno-metodyichniy posibnyk dlia vykladachiv medyitsynskyh osvitnikh zakladiv. Kharkiv: KhNMU, 2019.
  15. Karakuş A, Duran L, Yavuz Y et al. Computer-based simulation training in emergency medicine designed in the light of malpractice cases. BMC Med Educ. 2014: 14;155.
  16. Rettig T, Blom A.G. Memory Effects as a Source of Bias in Repeated Survey Measurement. 2021. doi: https://doi.org/10.1093/ oso/9780198859987.003.0001.