Abstract:
Дослідження, проведені Національним тренінговим центром (США), доводять, що інтерактивне навчання різко збільшує кількість засвоєння матеріалу тому, що впливає не тільки на свідомість людини, а й на його почуття, волю (дії, практику). Науковці ознайомлені зі схемою назвою «Піраміда навчання», яка свідчить, що найменших результатів досягається за умов посильного навчання (лекція – 5%, читання – 10%), а найбільших – інтерактивного (дискусійної групи – 50%, практика через дію – 75%, навчання інших та негайне застосування – 90%). Сучасні психологи свідчать, що студент може, читаючи очима, запам’ятати 10% інформації, слухаючи – 26%, розглядаючи – 30%, слухаючи і розглядаючи – 50%, обговорюючи – 70%, особистий досвід – 80%, спільна діяльність з обговоренням – 90%, навчання інших – 95%. Дослідники довели, що використання візуальних засобів під час вивчення тексту на 200% поліпшує результати і презентація матеріалу забирає на 40% менше часу та підсилює його усну подачу.