В статті представлено аналіз доцільності реформування системи охорони здоров’я. Розглянуто основні принципи та стратегії підвищення якості надання медичних послуг, обґрунтовано необхідність змін у медичній освіті та запропоновано сучасні технології підвищення якості медичної освіти.
Представлено результати психологічного дослідження готовності студентів-медиків до нової форми державного іспиту та доведено необхідність психологічного супроводу реформування медичної
освіти. Подано досвід використання тренінгу-квесту (ділової гри «ОСКІ») щодо підвищення ресурсності особистості студентів-медиків у стресовій ситуації. Зроблено висновок, що об’єктивний структурований клінічний іспит (ОСКІ — Objective Structured Clinical Examination (OSCE)) — це не тільки
сучасний тип оцінювання знань і практичних вмінь студентів, що дозволяє перевірити рівень набуття ними клінічної майстерності, які неможливо оцінити іншими традиційними формами іспитів, а й
діагностично-розвивальний інструментарій освітнього коучингу, який можна використовувати для
оцінки та підвищення рівнів особистісно-професійних компетентностей і ресурсності людини в цілому.
The article presents an analysis of the feasibility of reforming the health care system. The main principles
and strategies for improving the quality of medical services are considered, the necessity of changes in
medical education and the proposed modern technologies for improving the quality of medical education
are substantiated. The results of the psychological study of the readiness of medical students to the new
form of the state examination are presented and the necessity of psychological support for the reform of
medical education is proved. The experience of using the training-quest (business game “OSCE”) in increasing
the resourcefulness of medical students in a stressful situation is concluded. It is concluded that
objective structured clinical examination (OSCE) is not only a modern type of assessment knowledge and
practical skills of the students, which allows to check the level of their clinical skill acquisition, which can
not be estimated by other traditional forms of examinations, but also the diagnostic and developmental
tools of educational coaching that can be used to assess and improve the levels of person-professional competencies
and human resource as a whole.