Стрімкий розвиток технологій не міг не позначитися на
освітньому процесі. І хоча технології VR (віртуальної реальності) вже не є
чимось новим, в освіті їх почали застосовувати відносно нещодавно. Дуже
важливо весь час оновлювати методи та форми викладання та «йти в ногу з
часом», тому актуальним та новим підходом до навчання буде використання
технологій віртуальної (VR) та доповненої (AR) реальності.
У статті аналізується використання нових інформаційних технологій в
освітньому процесі на прикладі VR та AR технологій, зазначається, що
головна мета впровадження інформаційних технологій у навчальний процес –
підвищення його якості та ефективності. Застосування даних технологій надає
можливість користувачеві повністю поринути у віртуальний простір і відчути
себе частиною середовища, яке створюється розробником, тим самим
дозволяючи зробити процес навчання наочним і захоплюючим, демонструючи
різні явища та процеси з будь-яким ступенем деталізації. Одна з головних переваг VR в тому, що дана технологія створює розвиваючий ефект
навчальних програм за рахунок розширених можливостей здійснення дій над
предметами з ефектом присутності.
Освіта з використанням віртуальної реальності дозволяє наочно вести
лекції та семінари, проводити тренінги, показувати учням усі аспекти
реального об'єкта або процесу, що в цілому покращує якість і швидкість
освітніх процесів, при цьому зменшуючи їх вартість. Враховуючи те, що
згідно з дослідженнями, інформація, одержувана з використанням органів
зору, є основним джерелом запам'ятовування, комбінування зорових образів
та інших видів активності значно збільшує ефективність засвоєння інформації.
Технологія VR дозволяє значно модернізувати процес навчання і забезпечити
підвищення інтересу до вивчаємої галузі, але незважаючи на це не варто
забувати, що «віртуальна реальність» не може повністю замінити викладання
в навчальних закладах, так як VR технології представляють собою імітацію
реальності і тому їх доцільно використовувати при вивченні найбільш
складних тем різних предметів, а також для тренування професійних навичок
у різних видах діяльності.
The rapid development of technologies could not but affect the educational process. And although VR (virtual reality) technologies are not new, they have been used relatively recently in education. It is very important to constantly update the methods and forms of teaching and "keep up with the times", so the use of virtual (VR) and augmented (AR) reality technologies will be a relevant
and new approach to education. The article analyzes the use of new information technologies in the educational process on the example of VR and AR technologies, it is noted that the main goal of introducing information technologies into the educational process is to increase its quality and efficiency. The use of these technologies enables the user to fully immerse himself in the virtual space and feel himself a part of the environment created by the developer, thereby making the learning process visual and exciting, demonstrating various phenomena and processes with any degree of detail. One of the main advantages of VR is that this technology creates a developing effect of educational programs due to enhanced opportunities for taking actions on objects with the effect of presence.
Education using virtual reality allows you to visually conduct lectures and seminars, conduct trainings, show students all aspects of a real object or process, which generally improves the quality and speed of educational processes, while reducing their cost. Given that, according to research, information received using the organs of vision is the main source of memorization, combining visual images
and other types of activity significantly increases the efficiency of information absorption. VR technology makes it possible to significantly modernize the learning process and ensure an increase in interest in the field of study, but despite this, one should not forget that "virtual reality" cannot completely replace teaching in educational institutions, since they are an imitation of reality and therefore it is advisable to use them when studying the most complex topics of various subjects, as well as for training professional skills in various types of activities.