Проблема розробки ефективних освітніх технологій у форматі дистанційного навчання залишається однією з найактуальніших для світової системи освіти. Найголовнішим ініціатором актуалізації навчальних онлайн-платформ стала пандемія COVID-19, яка виявила проблеми переходу всіх навчальних закладів в режим онлайн. Досліджено досвід дистанційного навчання як фактора підвищення ефективності освітнього процесу. Джерелами інформації послужили наукові статті на тему дослідження, відомості з офіційних сайтів. Поточний аналіз міжнародного ринку онлайн-освіти включає узагальнені дані з джерел ЮНЕСКО, ОЕСР, World Econiomic Forum; досліджуються інтегральні показники міжнародного індексу, один із них це Індекс електронного навчання. На сьогоднішній день на ринку освіти найбільшої популярності в сегменті «DIY» набула LMS-система «Moodle» (Австралія), яку використовують багато вищих навчальних закладів. В результаті дослідження обґрунтовано передумови популяризації дистанційного навчання у сучасній практиці навчальних закладів. Електронне інформаційно-освітнє середовище забезпечується
використанням відповідного програмного забезпечення: Zoom, Skype Moodle, Microsoft Teams. Визначено педагогічні можливості дистанційного навчання у сучасній освітній практиці. Дистанційне навчання засноване на використанні цифрового освітнього середовища (інформаційно-комунікативних ресурсів); онлайн-платформи Moodle та Microsoft Teams є оптимальними для організації віддаленого навчання. Слід
зазначити, що широкий функціонал перерахованих вище міжнародних LMS-систем, створених як інструменти з розширення можливостей для
здобуття масової відкритої освіти, може використовуватися освітніми організаціями на безоплатній основі, як і самі курси «MOOCs», з появою
яких почалося активне зростання ринку онлайн - навчання у світі.
The problem of developing effective educational technologies in the format of distance learning remains one of the most urgent for the world education system. The main initiator of the actualization of online educational platforms was the COVID-19 pandemic, which revealed the problems of the transition of all educational institutions to the online mode. The experience of distance learning as a factor of increasing the efficiency of the educational process was studied. The sources of information were scientific articles on the topic of research, information from official websites. The current analysis of the international online education market includes summarized data from UNESCO, World Econiomic Forum, OECD sources; integral indicators of the international index are studied, one of them is the e-learning Index. To date, the LMS system «Moodle» (Australia), which is used by many higher educational institutions, has gained the most popularity in the «DIY» segment of the education market. As a result of the research, the prerequisites for the popularization of distance learning in the modern practice of educational institutions are substantiated. The electronic information and educational environment is provided by the use of appropriate software: Zoom, Skype, Moodle, Microsoft Teams. Pedagogical possibilities of distance learning in modern educational practice are determined. Distance learning is based on the use of a digital educational environment (information and communication resources); online platforms Moodle and Microsoft Teams are optimal for organizing distance learning. It should be noted that the wide functionality of the international LMS systems
listed above, created as tools for expanding opportunities for obtaining mass open education, can be used by educational organizations on a free basis, as well as the «MOOCs» courses themselves, with the appearance of which the active growth of the online market began education in the world.