Протягом останніх двох років під час воєнного стану
суспільство спостерігало еволюцію ролі медиків і проблем, пов’язаних із
викладанням і навчанням у галузі медицини. Ця тенденція, яка породжує
питання про методи навчання, які сприяють засвоєнню знань, дасть змогу
зменшити розрив між теорією і практикою, що спостерігається в освіті. Багато
експертів наголошують на необхідності підвищення якості підготовки медиків
та їхній інтеграції в систему охорони здоров’я, що вимагає розвинутих
навичок управління інформацією та клінічного судження для ефективної
роботи з пацієнтами. Середовище охорони здоров’я постійно змінюється, тому
важливо адаптуватися до нових методів діяльності, основаних на кращих
практиках. Вкрай важливо забезпечити майбутніх медиків необхідними
знаннями та навичками, щоб вони могли успішно функціонувати в сучасній
мережі охорони здоров’я та надавати якісну допомогу. Для цього освітні
інновації та інноваційні методики відіграють важливу роль у задоволенні
потреб нового покоління, яке повинно вміти орієнтуватися в системі охорони
здоров’я та бути ефективним у цій сфері.
Це дослідження мало на меті визначити та контекстуалізувати освітні
інновації та інноваційні методи викладання в медичній освіті України. За
допомогою методу аналізу дотичної літератури сформовано результати
роботи. У результатах роботи висвітлено стимули й перешкоди для інновацій,
описано їх вплив на навчання та клінічну практику, виділено стратегії, які
ведуть до розвитку інновацій, і встановлено різні важелі, які забезпечують їх
сталість. Серед інноваційних методів навчання майбутніх медиків визначено: клінічну практику, проблемне навчання й інтерактивні технології,
інноваційний менеджмент, лідерство, організаційні фактори. Результати
впровадження інноваційних методів викладання в медичну освіту України
нині показують позитивні результати. Студенти стають більш активними
учасниками навчального процесу, покращується якість їх навчання та
підготовки, збільшується їхня мотивація до самостійного вивчення матеріалу.
Упровадження інноваційних методів сприяє підвищенню якості медичної
освіти й підготовці майбутніх фахівців до викликів, які стоять перед ними в
медичній практиці.
Over the past two years, during the period of war, society has
witnessed an evolution in the role of healthcare professionals and issues related to
teaching and learning in the field of medicine. This trend, which raises questions
about teaching methods that facilitate knowledge acquisition, may help bridge the
gap between theory and practice observed in education. Many experts emphasize the
need to improve the quality of medical training and integrate healthcare
professionals into the healthcare system, which requires advanced information
management skills and clinical judgment for effective patient care. The healthcare
environment is constantly evolving, so it is important to adapt to new methods of
activity based on best practices. Ensuring that future healthcare professionals have
the necessary knowledge and skills to function successfully in the modern healthcare
network and provide quality care is extremely important. Educational innovations
and innovative methodologies play a crucial role in meeting the needs of this new
generation, which must be able to navigate the healthcare system and be effective in
their profession. This study aimed to identify and contextualize educational innovations and innovative teaching methods in medical education in Ukraine. The
results of the study were formed using a literature analysis method. The study results
highlighted the incentives and barriers to innovation, described their impact on
education and clinical practice, identified strategies that lead to innovation
development, and established various levers that ensure their sustainability. Among
the innovative teaching methods for future healthcare professionals, the following
were highlighted: clinical practice, problem-based learning, interactive
technologies, innovative management, leadership, and organizational factors. It can
be concluded that the results of implementing innovative teaching methods in
medical education in Ukraine are already showing positive results. Students become
more active participants in the learning process, the quality of their education and
training improves, and their motivation for independent learning increases. The
implementation of innovative methods contributes to the improvement of the quality
of medical education and the preparation of future professionals for the challenges
they will face in medical practice.