Навчання здобувачів вищої освіти у XXI столітті є складним
завданням. Численні чинники, такі як розбіжності в соціальній структурі,
економічному становищі, розвитку інформаційних технологій, зміни в уряді,
переосмислення національних пріоритетів, доступність і розподіл ресурсів,
взаємозв’язок між медичною допомогою та медичною освітою, а також стан
здоров’я населення динамічно впливають на освітні програми та їх результати.
Метою цього дослідження було проаналізувати різні інноваційні
підходи у вищій медичній освіті України, які впроваджують концепцію
eHealth. У рамках дослідження було розглянуто виклики та перспективи
впровадження електронної системи охорони здоров’я в освітній процес та
оцінено ефективність різних інноваційних підходів у підготовці майбутніх
медичних спеціалістів. Випускникам медичних ЗВО важливо вміти
використовувати інформаційні системи, зокрема eHealth, у своїй майбутній
професійній діяльності. Це сприятиме оптимізації роботи загалом,
поліпшенню діагностики та забезпеченню доступу до великої кількості
медичної інформації.
Оскільки основними напрямами впровадження цифрових технологій у
медицині є електронна система охорони здоров’я eHealth, системи підтримки
ухвалення медичних рішень і телемедицина, то освітні програми повинні
включати теми, які дадуть змогу здобувачам вищої медичної освіти набути
навичок для праці в цих галузях. Використання різних дистанційних платформ, програмних продуктів та засобів є ще однією інноваційною
практикою в підготовці медичних працівників. У статті розглянуто та
охарактеризовано п’ять основних категорій цифрових ресурсів, які найчастіше
використовуються в підготовці майбутніх фахівців медичної галузі. Загалом
інноваційні підходи в підготовці майбутніх медиків до роботи з електронною
системою охорони здоров’я покликані задовольнити одні з найважливіших
вимог сучасності.
Teaching students of higher education in the 21st century is a
difficult task. Numerous factors such as differences in social structure, economic
status, development of information technology, changes in government, rethinking
of national priorities, availability and distribution of resources, and the interaction
between health care and medical education, as well as the state of public health,
dynamically affect the educational programs and their results.
The purpose of this study was to analyze various innovative approaches in the
higher medical education of Ukraine, which are used to implement the concept of
eHealth. As part of the study, the challenges and prospects of introducing electronic
health into the educational process were considered and the effectiveness of various
innovative approaches in the training of future medical specialists was evaluated. It
is important for graduates of medical institutions of higher education to be able to
use information systems, in particular eHealth, in their future professional activities.
This will help to optimize the work as a whole, improve diagnostics and provide
access to a large amount of medical information. Since the main areas of implementation of digital technologies in medicine
are the electronic health care system eHealth, support systems for medical decisionmaking and telemedicine, educational programs should include topics that will allow
graduates of higher medicine to acquire skills for work in these areas. The use of
various remote platforms, software products and tools is another innovative practice
in the training of students of higher medical education. The article considered and
characterized five main categories of digital resources that are most often used in the
training of future specialists in the medical field. In general, innovative approaches
to training students of higher medical education in the electronic health system are
of great importance to meet the requirements of modern times.