Акмеологічна культура розглядається як провідний системоутворювальний чинник на шляху досягнення людиною власного акме. Вона забезпечує саморозвиток сучасного фахівця, здатність
створювати та передавати акмеологічні
цінності. Зазначено, що акмеологічна
культура фахівця соціономічного профілю – це особистісне новоутворення, що
виявляється в його готовності до особистісно-професійного зростання й досягнень, до оптимальності самоздійснення
на рівні професіоналізму особистості та
діяльності; вона забезпечується розвивальною компетенцією. Схарактеризовано акмеологічність як важливу властивість життєдіяльності людини.
Початковими щаблями на шляху
становлення акмеологічної культури є
сформовані акмеологічна грамотність та
акмеологічна компетентність, яка включає акмеологічну спрямованість та акмеологічний потенціал. Виділено чинники
(акмеологічні умови та чинники), що можуть сприяти чи перешкоджати формуванню акмеологічної культури в межах
акмесинергетичного професійного розвитку/саморозвитку та вдосконалення/самовдосконалення.
Для виявлення особливостей формування акмеологічної культури майбутніх
фахівців соціономічного профілю використано акмеологічний експеримент. Порівняльний аналіз результатів констатувального і формувального етапів акмеологічного експерименту засвідчив суттєве підвищення рівня акмеологічної культури його
учасників.
The acmeological culture is regarded as a
leading system-forming factor in achieving a
person’s acme. It ensures the self-development
of a modern specialist, the ability to create and
transmit acmeological values. It has been noted
in the article that the acmeological culture of a
socionomic specialist is a person’s newly
formed structure which is revealed in their
willingness and readiness to promote personal
and professional growth and achievements, to
foster optimal self-actualization at the level of
personal professionalism and activity. It is
provided by developmental competence.
Acmeology has been described as an important
feature of human vital activity.
Well-formed acmeological literacy and
acmeological competence, which includes the
acmeological orientation and acmeological
potential, are considered to be the initial stages
in the development of the acmeological culture.
The factors (acmeological conditions and
components) that can contribute to or impede
the formation of the acmeological culture
within the framework of acmesinergetic
professional development/self-development
and improvement/self-improvement have been
highlighted. An acmeological experiment was
conducted to identify the characteristics of the
formation of the acmeological culture of future
socionomic specialists. A comparative analysis
of the results of the recording and forming
stages of the acmeological experiment has
revealed a significant increase in the level of
acmeological culture of the participants.
Акмеологическая культура рассматривается как ведущий системообразующий фактор на пути достижения человеком собственного акме. Она обеспечивает саморазвитие современного специалиста, способность создавать и передавать акмеологические ценности. Отмечено, что акмеологическая культура специалиста социономического профиля – это личностное новообразование, проявляющееся в его готовности к личностно-профессиональному росту и достижениям, к оптимальности самореализации на уровне профессионализма личности и деятельности; она обеспечивается развивающей компетенцией. Охарактеризована акмеологичность как важное свойство жизнедеятельности человека.
Начальными ступенями на пути становления акмеологической культуры являются сформированные акмеологическая грамотность и акмеологическая компетентность, которая включает акмеологическую направленность и акмеологический потенциал. Выделены факторы (акмеологические условия и факторы), которые могут способствовать или препятствовать формированию акмеологической культуры в пределах акмесинергетического профессионального развития/саморазвития и совершенствования/ самосовершенствования. Для выявления особенностей формирования акмеологической культуры будущих специалистов социономического профиля использовался акмеологический эксперимент. Сравнительный анализ результатов констатирующего и формирующего этапов акмеологического эксперимента показал существенное повышение уровня акмеологической культуры его участников.