Анотація. Мета: визначення основних тенденцій у викладанні основ тактичної медицини (ТМ) студентам медичних закладів вищої освіти (ЗВО) у світі та в Україні. Об’єкт і методи дослідження. Проведений інформаційний пошук у відкритих
базах даних за ключовими словами «тактична медицина», «медична евакуація», «навчальні програми». Мови пошуку: англійська, німецька, французька. Глибина пошуку: 10 років. З первинного масиву у 1630 джерел відібрано 20 з найбільшою
пертинентністю для наступного контент-аналізу. Визначені основні розділи дисципліни, підходи до викладання її у різних
країнах світу студентам медичних ЗВО. Проаналізовані наявні сілабуси з ТМ та академічне навантаження при викладанні
предмета. Проведене зіставлення в реалізації освітніх програм з питань ТМ у різних цільових аудиторіях. Висновки. 1. У світі
не існує уніфікованих підходів до викладання основ ТМ у медичних ЗВО. 2. Доцільна інтеграція викладання основ ТМ у навчальні програми вітчизняних ЗВО як на додипломному, так і на післядипломному рівні.
The purpose is to determine the main trends in teaching the basics of tactical medicine to students of medical institutions of higher education (IHE) in the world and in Ukraine. Materials and methods. An information search was conducted in
open data bases using the keywords «tactical medicine», «medical
evacuation», «educational programs». Search languages :English,
German, French. The search depth is 10 years. From the primary
array of 1,630 sources, 20 with the greatest relevance were selected for the following content analysis. The main sections of the
discipline, approaches to its teaching in different countries of the
world to students of medical IHE are defined. The available TM
syllabuses and the academic load when teaching the subject were
analyzed.
A comparison was made in the implementation of
educational programs on TM issues in different target audiences.
Conclusions. 1. In the world, there are no unified approaches to
teaching the basics of TM in medical IHE. 2. Appropriate integration of teaching the basics of TM into the curricula of domestic
IHE at both the undergraduate and postgraduate levels